Szekciófoglalkozások

13:00-14:30 Szekciófoglalkozások/I.

I/1. Digitális család, avagy hogyan éljünk együtt békében az okoseszközökkel?
Szekcióvezető: Kovács Márta
(Kazy 313.)

Tímár Borbála: A szülő szerepe a digitális médiatudatosságra nevelésben
Baracsi Katalin – Fülöp Hajnalka:  Milyen a jó digitális szülő? Mit kell tudni, tenni a digitális szülőnek?
Faragó Judit: A digitális világ kihívásai a születéstől a felnőtté válásig
Bereczki Enikő: “Helikopterszülők, drónszülők…szülői útkeresések a digitális korban”

I/2. Tudásmegosztás és kollaboratív tanulás online pedagógus közösségekben: az együttműködés motivációi és színterei
Szekcióvezető: Szegedi Eszter
(Kazy 215.)

Tóth-Pjeczka Kata: Az együttműködéstől a kollaboratív tanulásig
Fehér Péter – Aknai Dóra Orsolya, IKT MasterMinds Kutatócsoport: Online tanári közösségek
További meghívott vendégek: Szekszárdi Júlia (Osztályfőnökök Országos Egyesülete), Barbarics Márta (Gamification a magyar oktatásban), Fegyverneki Gergő (Online tanári)

I/3. IKT-eszközök kreatív használata – pedagógusok digitális módszertani ötletei (Digitális Módszertár (digitalismodszertar.tka.hu), a díjazottak jógyakorlat bemutatói)
Szekcióvezető: Papp-Danka Adrienn

(Kazy aula)

Csókási Tibor: Virtuális kooperatív csoportmunka – 8. osztályban, tanév végén
Tusorné Fekete Éva: Digitális irodák
Balássy Dávid: Kalandozások Ruminivel
Antaliné Miss Lilla: Egri csillagok- Z generációra hangszerelve
Dénesné Szak Andrea: Ki vagyok a végén?

I/4. Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesületének szekciója – Tehetséggondozás informatikával a XXI. sz. kihívásai közben
Szekcióvezető: Kőrösné Dr. Mikis Márta
(Kazy 214.)

Kőrösné Mikis Márta: ”Ne programozzuk a gyereket!” – Papertre, a Logo atyjára emlékezünk
Fülöp Márta Marianna: IKT alapú tehetséggondozó projekt blended tanulással
Lucza László: Egri, kaposvári, szentesi műhelyek projektmunkája Pro Robottal az ISZE Tehetségpontban
Kőteleki Andrea Éva: Unplugged játékok, játékos programozás
Kardos Milán, Sárközi Balázs, Tauber Ákos, Tauber Norbert: „A jövő mérnökei már az iskolapadokban vannak és LEGOznak”

I/5. Digitális Témahét – Digitális projektpedagógia a gyakorlatban I.
Szekcióvezető: Főző Attila László
(Kazy 213.)

Tisza Géza: A jövő iskolája a jelen diákjainak – a Digitális Témahét helye és szerepe a köznevelésben
Tóth Éva: Csonka Fashion Days – DTH a szakiskolában
Bognár Amália: 4 nap alatt a Föld körül, avagy a hidegháborús kémek nyomában
Tóth-Mózer Szilvia: Mesés filmszemle – segítő beszélgetés bemutatása animációs filmeken

I/6. Programozás a közoktatásban
Szekcióvezető: Nádori Gergely
(Kazy 203.)

Nádori Gergely: Datalogger készítése házilag
Tilmann Hanna, Fatér Anna: Művészet és tudomány workshopok kisiskolásoknak
Pásztor Judit: Moduláris informatika tanterv
Nádori Jakab: Wolfram Language egy szimbolikus programnyelv
Slezák Ádám: LEGO verseny
Tisza Géza: Micro:bit programozás

14:45-16:15 Szekciófoglalkozások/II.

II/1. Mobil eszközök alkalmazása az oktatásban
Szekcióvezető: Fehér Péter
(Kazy 215.)

Czékmán Balázs: Igy használjuk mi! – Tabletek oktatási célú alkalmazása a kispesti Puskás Általános Iskolában
Aknai Dóra Orsolya: Értelmi sérült diákok fejlesztése táblagép alkalmazásával
Fehér Péter – Czékmán Balázs – Aknai Dóra Orsolya – Fegyverneki Gergő: Kiterjesztett valóság alkalmazások használata tanórai keretben
Fehér Péter: Digitális történetmesélés kiterjesztett valóság alkalmazások segítségével – Digitális mesefal építése

II/2. Digitális írástudás
Szekcióvezető: Fehérvári Anikó
(Kazy 313.)

Ostorics László: Digitális egyenlőtlenségek. Mit mutatnak a nemzetközi tanulói mérések?
Rausch Attila: Lehetőségek és kihívások a számolási készségek online mérésében

II/3. IKT-eszközök kreatív használata – pedagógusok digitális módszertani ötletei (Digitális Módszertár (digitalismodszertar.tka.hu), a díjazott, illetve oklevéllel elismert pedagógusok jógyakorlat bemutatói)
Szekcióvezető: Farkas Bertalan Péter
(Kazy aula)

Éder Márta: Nép(Dia)Dal Projekt
Kiss Mónika: MajmoZoo
Kondorné Peidl Borbála: Gamifikációs lehetőségek Madách Az ember tragédiája című művének tanításában
Csikó Szilvia: Sem emlék, sem varázslat – A XX. századi totális diktatúrák jellemzőinek feldolgozása  az On the Spot kerettörténet és  a digitális történetmesélés módszerével
Ujhelyiné Szeverényi Irma: Az Anyahajón evezve

II/4. Digitális Témahét –  Digitális projektpedagógia a gyakorlatban II.
Szekcióvezető: Főző Attila László
(Kazy 213.)

Nádori Gergely: Digitális időszalag a folyosón
Jánossy Zsolt: Világos?!… – (Nem csak) egy természettudományos projekt története
Nemes-Nagy Erika: Mit rejt az emberi test?
Főző Attila László: Nem mind projekt, ami rémlik!

II/5. A digitális nemzedék és a film
Szekcióvezető: Kovács Gellért
(Kazy 214.)

Kovács Gellért: A filmnézési szokások változásai a 21. században
Erdős Emese: Mit tud és mit tanít manapság a Suli-Mozi?
Veszprémi Attila: Eltűnés és előtűnés a digitális korszak mozgóképeiben