Program

Résztvevői jelentkezés, regisztráció az alábbi linken!

A programváltoztatás jogát a szervezők fenntartják!

A konferenciát megnyitja: Dr. Rónay Zoltán oktatási dékánhelyettes
9:00-10:00 (Aula) Regisztráció, kiállítók bemutatkozása (Kazy Fszt. 4.)
10:00-10:10 (Aula) 10:00-10:10 Köszöntés, a konferencia megnyitása
10:10-11:50 (Aula) PLENÁRIS ELŐADÁSOK (Élő közvetítés: Kazy 115.)
10:10-10:30 Gyarmathy Éva (Magyar Tudományos Akadémia tudományos főmunkatársa): Változni nehéz, nem változni végzetes
10:30-10:50 Bereczki Enikő (ELTE PPK): „Akik mernek új utakon járni” – Digitális pedagógiában élenjáró tanárok kreativitásfejlesztésről vallott nézetei és tapasztalatai
10:50-11:50 Digitális tanári életutak / Tanár-mesék – Panelbeszélgetés, moderátor: Szegedi EszterA panelbeszélgetés résztvevői:Benedekné Fekete Hajnalka, Éder Márta, Karafa Sándor, Nagy Noémi, Szabó Emese
11:50-12:10 (Aula) 11:50-12:10 Digitális Pedagógus Díj 2019A Tempus Közalapítvány Digitális Módszertárának díjátadója. A díjakat átadja: Tordai Péter, a Tempus Közalapítvány igazgatója
12:10-13:00 EBÉDSZÜNET, közben: kiállítók bemutatkozása (Kazy Fszt. 4.)
13:00-14:45 SZEKCIÓFOGLALKOZÁSOK/I.
14:45-15:00 SZÜNET
15:00-16:45 SZEKCIÓFOGLALKOZÁSOK/II.
16:45-től (Aula) AZ IGAZOLÁSOK ÁTVÉTELE AZ AULÁBAN

Szekció foglalkozások I.

1. A Digitális technológiával támogatott tanítás és tanulás: IKT az ELTE tanárképzésében

Szekciót vezeti: Fehérvári Anikó (ELTE PPK)

    • Oktatástechnológia a kutatási eredményekre alapozott tanárképzésben - Bereczki Enikő Orsolya, Misley Helga, Rausch Attila
    • Mérés-értékelési applikációk a tanítás-tanulás folyamatában – Rausch Attila
    • Fogyasztókból alkotók: hogyan tanuljunk, tanítsunk és értékeljünk blogokkal és podcastokkal? – Bereczki Enikő Orsolya
    • Multimédia az oktatásban: a tanulói aktív tanulásra alapuló lehetőségek kiaknázása – Misley Helga
    • Vissza a jelenbe! – Mi a jövője az IKT-nak a jelen oktatásában? – Mohay Domonkos

2. Magyar Földrajzi Társaság módszertani bemutatói

Szekciót vezeti: Tömpe László (Magyar Földrajzi Társaság)

    • Módszertani átalakulás a földrajzoktatásban – Tömpe László
    • Digitális bevándorlóból digitális tanár – Dr. Havassy András
    • Digitális életutak és földrajztanítás Angliában – Guba András
    • A digitális iskola földrajztanári szemmel – Simkó Krisztián

3. Tudatos internethasználattal a kritikus gondolkodásért

Szekciót vezeti: Fülöp Hajnalka (www.HajnalON.hu)

    • Digitális kaland – magabiztosan a mindennapok internetében – dr. Baracsi Katalin
    • Hogyan készítsünk saját digitális házirendet? (A kütyühasználat biztonságos és inspiratív, együttműködést segítő  szabályozására) – Fülöp Hajnalka
    • Médiatudatosság fejlesztése a kibertérben – Csutak Zsolt

4. Digitális tanári munkacsoportok, tanárok kreatív együttműködése

Szekciót vezeti: Farkas Bertalan Péter (Tempus Közalapítvány)

    • Egyedül nem megy! – Derekasné Orosz Andrea
    • Történetek Magyarország legnagyobb nyílt online kurzusának kulisszái mögül – Farkas Bertalan Péter

5. Tanár/Mesék

Szekciót vezeti: Szekszárdi Júlia (Osztályfőnökök Országos Egyesülete)

    • IKT-val támogatott projektek alsó tagozaton – Tarné Éder Marianna
    • Digitális kalandok: Az Egri csillagoktól  a robotikáig – Antaliné Miss Lilla
    • Ez úgysem fog működni! – Játékosítás egy tanár szemével – Hajba László
    • Digitális tanár, digitális életút, digitális tanári életút: kérdések, megoldások és reflexió a digitális tranzíció világában – Dr. Bankó Marietta
    • A digitális írástudás fejlesztésének lehetőségei alsó tagozaton – Domonkos Katalin

6. Technikai innovációk a módszertani megújulás szolgálatában

Szekciót vezeti: Sugár Sára (Abacusan.hu)

    • Kémcsőtől a robotokig – osztályteremtől az Abacusanig – Sugár Sára
    • Darts Matek – Digitális interaktív matekóra – Székely “Penge” Pál

 Szekció foglalkozások II.

1. Digitális Módszertár díjazottak

Szekciót vezeti: Györgyi-Ambró Kristóf (Tempus Közalapítvány)

    • LeonARdo Da Vinci az első STE@M Maker – Mgr.Henzel György
    • Vak tyúk is talál szemet – Dénesné Szak Andrea, Pandúr Emese
    • 13 híres német – avagy segítsetek Gutenbergnek! – Hunyadi-Buzás Éva
    • Nyomozás Erdélyben – krimijáték – Horváth Anita, Horváthné Gyurisán Szabina
    • Úton-útfélen, avagy jó úton jársz? – Éder Márta

2. Tanár/Mesék II.

Szekciót vezeti: Szekszárdi Júlia (Osztályfőnökök Országos Egyesülete)

    • IKT mindenhol – Bencze Dóra
    • Élményszerű zenei nevelés digitális környezetben – Tapasztalatok egy kísérleti program tükrében – Szabó Norbert
    • Az elég jó társértékelés lépésről lépésre – Kautnik András
    • GIF – Gondoltam, Inkább Filmezek – Szabolcsi Marcell
    • Egy botladozó tanár fejlődésrajza – Molnárné Kövér Ibolya

3. Digitális osztálytermek és terek

Szekciót vezeti: Lévainé Müller Katalin (Oktatási Hivatal)

    • Office 365 és a digitális osztályterem a BMSZC Than Károly Ökoiskolájában – Bacsó Márton
    • A Jövő Osztályterme Eszköztár – Tóth Boglárka
    • Digitális munkahely – Jakubek Renáta
    • Miért éppen így? Avagy tanárságom a digitális térben – Benkéné Kovács Erzsébet
    • Digitális oktatás és kooperatív technikák a történelem oktatásában – Kiss Károly

4. Pedagógusok támogatása, mentorálása

Szekciót vezeti: Földes Petra (Osztályfőnökök Országos Egyesülete)

    • Digitális oktatás bevezetése intézményi szinten – Medvegy János
    • Oktatástámogatás tudásmegosztással – Csörgő Ottilia Zita
    • Kortárs médiamentor program – a patrónus tanár mint digitális pedagógus – Timár Borbála

5. Tégy egy próbát!

Szekciót vezeti: Benedekné Fekete Hajnalka (Galgahévízi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola)

    • A PPT-től az önszabályozó tanulásig – Tusorné Fekete Éva
    • A kísérletezés, mint kutatási módszer digitális fejlesztése – Balázs Brigitta
    • Könnyen és gyorsan virtuális szabadulószoba – Nagy Imre

5. Európai együttműködésekkel az osztálytermi innovációkért Erasmus+ projektbemutatók a Tempus Közalapítvány szervezésében

Szekciót vezeti: Rozgonyi Zsuzsa (Tempus Közalapítvány)

    • Bevezető előadás – Rozgonyi Zsuzsa
    • Play & Learn Entrepreneurial Skills in the Agricultural Sector – Részletek hamarosan
    • Open Source Quality Assurance System for Vocational Education – Részletek hamarosan
    • A 21. század kihívásaira válaszolni képes tanulók kompetenciafejlesztése a projektalapú tanítási technika és a kollaboratív együttműködési munkaforma intézményi szintű alkalmazásával tananyagfejlesztésen keresztül – Részletek hamarosan