2022. november 2. 16:00-18:00 (online, Zoom felület) Digitális társadalom – digitális iskola – digitális jóllét Az ELTE PPK Neveléstudományi Intézet képzési programjaihoz kötődő digitális technológiák használatának interdiszciplináris bemutatása Szekcióvezető: Dr. Fehérvári Anikó ELTE PPK NI, intézetigazgató, egyetemi tanár |
|
16:00-16:25 | Digitális kompetencia és oktatás: A DigComp 2.2 újdonságai és jelentősége az oktatásban
Dr. Rausch Attila, ELTE PPK egyetemi adjunktus |
16:25-16:50 | Társadalom és egyenlőtlenségek a digitális korban
Dr. Fehérvári Anikó, ELTE PPK NI, intézetigazgató, egyetemi tanár |
16:50-17:10 | Esélyegyenlőség az oktatásban: differenciált tanulásszervezés és digitális technológia
Gulya Nikoletta, ELTE PPK egyetemi tanársegéd |
17:10-17:35 | Valós jogok a virtuális térben avagy a digitális oktatás jogi keretei
Dr. Rónay Zoltán, ELTE PPK dékánhelyettes |
17:35-18.00 | A digitális technológia használat pszichológiai veszélyei
Vekety Boglárka, ELTE PPK egyetemi tanársegéd |
2022. november 3. 16:00-18:00 (online, Zoom felület)
Tanárhálózatok, tanárközösségek tudásmegosztása
- Európai tanárhálózatok
- eTwinning – Vitaindító gondolatok egy európai tanárhálózatról
- Nemzetközi együttműködések, határokon átívelő tudásmegosztás
Szekcióvezető: Györgyi-Ambró Kristóf, projektkoordinátor, Tempus Közalapítvány
2022. november 5. (szombat) ELTE PPK, Kazinczy utcai épület
9:00-10:00
Aula |
Regisztráció |
10:00-10:15
215. terem |
Megnyitó, a konferencia eddigi eseményinek összefoglalása
Dr. Rónay Zoltán, oktatási dékánhelyettes, ELTE PPK Dr. habil. Dringó-Horváth Ida, egyetemi docens, Károli Gáspár Református Egyetem, IKT Kutatóközpont – központvezető Levezető elnök: Farkas Bertalan Péter |
10:15-11:45
215. terem |
Plenáris előadások |
10:15-11:00 | Közösségimédia-használat és mentális egészség
Dr. Koronczai Beatrix, egyetemi adjunktus, ELTE PPK Fejlődés- és Klinikai Gyermekpszichológia Tanszék |
11:00-11:45 | A kritikai médiaműveltség fejlesztésének lehetőségei és gyakorlata az iskolában
Dr. Nagy Krisztina, jogász, médiapedagógus, egyetemi adjunktus, Budapesti Műszaki Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, a Televele Médiapedagógiai Egyesület alapító tagja, jelenlegi elnöke |
11:45-12:00 | Digitális Pedagógus Díj 2022 – A Tempus Közalapítvány Digitális Módszertárának díjátadójaA díjat átadja: Verses István, Erasmus+ programigazgató, Tempus Közalapítvány |
12:15-13:30
Aula |
Kiállítók bemutatkozása
Moderátor: Dr. Rausch Attila, egyetemi adjunktus, ELTE PPK Abacusan, Balázs-Diák Kft., Maker’s Red Box, Matific, Mozaik Kiadó, Neteducatio, Nyitott Kör Egyesület, Redmenta, SkillGo, SkillToolkit Live |
13:30-15:00 | Párhuzamos szekciók I. |
13:30-15:00
214. terem |
1. szekció: A digitális jól(l)ét felsőoktatási aspektusai tükrében
Szekcióvezető: Dr. habil. Dringó-Horváth Ida, egyetemi docens, Károli Gáspár Református Egyetem, IKT Kutatóközpont – központvezető |
13:30-14:00 | A digitális jóllét felé vezető út a digitális állampolgárságon keresztül vezet
Dr. Papp-Danka Adrienn, egyetemi docens, Magyar Táncművészeti Egyetem, Oktatásinformatikai Bizottság |
14:00-14:30 | A technostressz hatásai és csökkentése a felsőoktatásban
Dr. T. Nagy Judit, egyetemi docens, Károli Gáspár Református Egyetem, IKT Kutatóközpont Ch. Babócsy Ildikó, e-Learning szakértő, Károli Gáspár Református Egyetem, IKT Kutatóközpont Dr. habil. Dringó-Horváth Ida, egyetemi docens, Károli Gáspár Református Egyetem, IKT Kutatóközpont – központvezető |
14:30-15:00 | Aszteroidabiztosra tervezve: hogyan építsünk reziliens oktatásfejlesztési ökoszisztémát?
Dr. Dósa Katalin, egyetemi docens, Budapesti Gazdasági Egyetem Oktatásfejlesztési Iroda vezetője) Tóth Katalin (oktatásfejlesztő, Budapesti Gazdasági Egyetem, Oktatásfejlesztési Iroda) Sebestyén Lilla (oktatásfejlesztő, Budapesti Gazdasági Egyetem, Oktatásfejlesztési Iroda) |
13:30-15:00
203. terem |
2. szekció: Mi fán terem a facilitátor? – Diskurzus a Fókuszban a facilitátor című kötet dilemmáiról
Szekcióvezető, moderátor és hozzászóló is egyben: Farkas Bertalan Péter, tudásmenedzsment szakértő, a Fókuszban a facilitátor c. kötet szerkesztője, a Learnitect Design Kft. ügyvezetője Meghívott vendégek: Dr. Tóth-Mózer Szilvia, e-learning szakértő, ELTE Oktatási Igazgatóság, a Fókuszban a facilitátor c. online kötet szerzője Dr. Dorner Helga, habil. egyetemi docens, intézetigazgató, Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet, ELTE PPK Szirtesi-Nagy Réka, ACC, Szervezetfejlesztési igazgató, vezető tréner, coach, DFT-Hungária Zrt. Wieland Veronika, Wieland és Wieland Kft. ügyvezetője, Magyarországi Facilitátorok Egyesületének elnökségi tagja, Qualified Facilitator® program alapítója |
13:30-15:00
217. terem |
3. szekció: Mi vagyunk a grund. ArTeC robotok a tanítás-tanulás folyamatában.
Az ELTE PPK Neveléstudományi Intézet és az Abacusan Stúdió közös workshopja az Erasmus+ program támogatásával megvalósuló, atipikus és tipikus gyermekek robotika oktatással segített inkluzív fejlesztését célul kitűző RIDEX program köré épül. A program elősegíti a 8-14 éves korosztály fejlődését inkluzív csoportokban, ArTeC robotika eszközökkel és kidolgozott, hatásmérésekkel alátámasztott módszertannal. A workshop során a Pál utcai fiúk irodalmi alkotáson keresztül mutatjuk be a RIDE módszertan modulmátrixát, a tanári- és diák anyagok szerkezetét, a kapcsolódó segédanyagokat. Mindenkinek lehetősége nyílik arra, hogy az ArTeC robotok programozásának alapjait megismerje, saját tapasztalatot szerezzen a program hatékonyságáról, felmerülő kérdéseire válaszokat kapjon.
|
15:00-15:30 | Szünet |
15:30-17:00 | Párhuzamos szekciók II. |
15:30-17:00
203. terem |
1. szekció: A pedagógiai kutatás és gyakorlat összekötése, avagy hogyan tervezzünk a résztvevők bevonására építő, a gyakorlat számára hasznosítható kutatásokat?
Inspiráló projektek, tapasztalatok megosztása (pl. RIDEX) Beszélgetés kutatók és gyakorló pedagógusok részvételével Szekcióvezető: Dr. Horváth László ELTE PPK Az oktatás világának kutatása és a pedagógiai gyakorlat elválaszthatatlan egységet képez. A kutatás nem csak adatokat gyűjt a gyakorlatból, hanem az eredményeket visszaforgatja a tanárképzés keretében a pedagógiai praxisba. Emiatt a kölcsönösség miatt elengedhetetlen, hogy értő kommunikáció valósuljon meg az érintettek között. A szekció keretében a résztvevők bevonására építő jó gyakorlatokat mutatunk be inspirációként, illetve kutatók és gyakorló pedagógusok részvételével közösen gondolkozunk a kutatás és a gyakorlat hatékony összekapcsolásában. |
15:30-17:00
214. terem |
2. szekció: Digitális Pedagógus Díjazottak bemutatkozása
Szekcióvezető: Györgyi-Ambró Kristóf, Projektkoordinátor, Tempus Közalapítvány A Digitális Módszertár éves pályázatán a 2022-es év 12 ötletgazda pedagógusának és pedagógus csoportjának a bemutatóját tekinthetik meg a konferencia résztvevői. Idei díjazottjaink közt hangsúlyosak a magyar nyelv és irodalom valamint angol nyelvi ötletek, de médiaműveltségi projekt és pedagógusnapi programterv is került díjazásra. A bemutatókon megismerhetjük a díjazott ötletek összefoglalóit és lehetőség lesz kérdezni is a díjazott pedagógusoktól is. |
16:00- | Az igazolások átvétele az Aulában |